Ticker

6/recent/ticker-posts

Ad Code

reklam

AK PARTİ EMİRDAĞ İLÇE BAŞKANI BELÇİKA’YA GELİP OLAYA MÜDAHİL OLMALI

Son günlerde Avrupa genelinde ve Belçika Uetd teşkilatlanmasında yaşanan sorunlar nedeni ile bir çok şube başkanı görevden alındı. Aradan geçen yaklaşık 1 ay olmasına rağmen Belçika UETD  genel başkanı  Basir Hamarat çıkıpta yaşanan olaylara bir açıklık getirmedi. Kendisi bize ulaşmak isterse BelTürkHaber'in sayfaları kendisine açıktır.
Uzun yıllardır Belçika'da yaşayan sosyal ve siyasal alanlarda kanaat önderi olarak fikirlerini cesurca her platformda dillendiren Tümer Emeksiz ile yaptığımız Röportajın 2. bölümünü okuyucularımızla paylaşıyoruz.
 
BelTürkHaber : Biliyoruz ki Başta Almanya ve Hollanda olmak üzere UETD Belçika teşkilatlarında sorunlar yaşanıyor. Bu güne kadar siz eleştirisel ve yapısal bazı eleştirilerde bulundunuz ? Çözüm konusunda ne gibi önerileriniz olacak.
Tümer Emeksiz : Ben kendi adıma Belçika’daki Türk toplumunun yerel dinamiklerini harekete geçirmek, yerel dinamikleri görmek açısından Ak Parti Emirdağ İlçe başkanı’nın Belçika’ya gelip, burada olaya müdahil olması gerekiyor. Hatta ve hatta Afyonkarahisar milletvekili Halil Ürün’ün de Ak Parti Emirdağ İlçe başkanı ile birlikte buraya gelip olaya müdahil olması gerekiyor. Bunu daha iyi ifade edebilmek için şöyle bir örnek verecek olursak ‘ Diyelim ki Afyon’dan 5 tane milletvekili çıkacak. Siz Afyon’daki ilk üç sıraya komşu illerden adam getirip koyuyorsunuz.’ Bunun toplumdaki sonucunun ne olacağını da seçimden sonra görürsünüz. Bu kadar açık, yerel dinamikleri hayata geçirmeyen bir teşkilat bence başarılı olamayacaktır. Benim kanaatim odur ki Ak Parti Türkiye’deki felsefesine uygun olarak özüne dönmesi gerekiyor. Kendini tabanına yaslaması gerekiyor.
UETD’NİN AVRUPADAKİ PARTİLERE HÂD BİLDİRME, HİZAYA ÇEKME HAKKI VE HADDİ OLAMAZ
Ayrıca benim itirazım olan önemli meselelerden bir tanesi de Bir kere UETD’nin Avrupa’daki siyasete müdahele misyonu olmaması gerekiyor. Ben bunu açıkça yöneticilere söylediğim için burada da söylemekten çekinmiyorum. Bu teşkilat Avrupa’da yeniden canlandırılıp kurulurken Gent’te yapılan toplantıda bize ‘ Biz aynı zamanda Avrupa’daki siyasete de müdahil olacağız.’ Denilmişti.Hatta Uetd genel başkanının ağzından « Bizim Türkler bellemişler bir Sosyalist Partisi, sürekli O’na oy atıyorlar. » cümlesi çıktığında ben söz alarak ; Bu konuda farklı düşündüğümü yüzüne orada söyledim. Buradaki göçmenlere en uygun politikalar üreten partinin Sosyalist Partisi olduğunu, bu konuda Başkanın bir yeri işaret etmesiyle kişilerin oraya oy atmayacaklarını söyledim. UETD Avrupa’daki partilere hâd bildirme, hizaya çekmek gibi bir hakkınız ve haddiniz olamaz. Buradaki insanları bu konuda serbest bırakmak zorundasınız. Türkiye’de İnsan Ak Parti’ye gönül vermiş, oy vermiş olabilir. Ama burada gelir Sosyalist Partisine oy kullanır. Sen diyemezsin ki Hristiyan Demokrat Partiye oyunu at. Desen de zaten fazla kaâle alınacağını sanmıyorum. Geçtiğimiz seçimde bunun bir örneğini burada yaptınız. Ne yaptınız? 25 Mayıs Genel seçimlerinde Almanya’dan aldıkları direktif gereği UETD Belçika başkanı gitti Milletvekili Mahinur Özdemir’in partisi CdH ‘ın seçim çalışmalarının organişzasyonunda bulundu. Açıkça destek verdi. Bu çok yanlıştı. Sen Uetd olarak partiler üstü olmalısın. Ne oldu, açıklama yapmana ragmen, o Parti seçimde nal topladı. Ne kadar etkin oldu. Sıfır. Bunlar yapılmaması gereken hatalardı.
Biz sosyal meselelerde fikir sahibi olduğumuz için doğruları doğru, yanlışları yanlış olarak söylemek zorundayız. Doğruyu mezarda söyleyecek değilim. Hiç kimseden çekincem, hiç kimseden korkum, hiç kimseden ekonomik bir beklentim de yok. O yüzden toplumun geleceği ile ilgili düşüncelerim, fikirlerim var. Bunu da korkmadan, çekinmeden her platformda söylerim. Benim görüşlerim yanlış çıkarsa ilerde bunları göreceğiz. Neyin doğru, neyin yanlış olduğunu ilerde zaman bize gösterecek.
BelTürkHaber:UETD Geçtiğimiz Cumhurbaşkanlığı seçimi öncesinde Belçika ve Avrupa’da teşkilatlanmaya hız verdi. Cumhurbaşkanlığı seçiminde Avrupa’da alınan sonucu hepimiz biliyoruz. Hayal kırıklığı. Bu Bağlamda önümüzdeki 2015 seçimlerinde UETD’nin bu yapılanması ile Avrupa’dan seçilecek milletvekilliği seçimine ne kadar etki etmesini bekliyorsunuz?
TABANA VE TEŞKİLATA KENDİLERİNİ YASLAMAYAN YETKİLİLER AK PARTİ’YE İHANET EDİYOR.
Tümer Emeksiz: Aslında sorunuzun cevabıa kendi içinde. Zaten bu görevden alınan ve istifa eden arkadaşların açıklamalarında bu var. Mevcut Belçika genel başkanları seçimlerde burada yok, oy kullanmamış ki sen buradan başarı bekleyeceksin. Burayı bir Rant aracı olarak görürsen sonucu böyle olur. Buraya bir şey katayım diye gelen insanlar değil bunlar. Bizim esas sıkıntımız bu. Almanya’daki adam buradaki Adam’ı tanımıyor. Sadece arkadaşlık ilişkileri ile, birilerinin tavsiyesi ile belki bir dönem idare edebilrsin. Seçim sandığını herkesin koy önüne. En azından toplumun sesini çıkartamayacağı şey seçim sandığıdır. Halk yanlış yapmaz.Halka müracaat ettiğinde halk sana yanlış yaptırmaz. Ak Parti bu güne böyle geldi. Ama Avrupa’daki yetkilileri malasef ve malasef bu felsefeye ihanet ediyorlar.Tabana kendilerini ve teşkilatlarını yaslamıyorlar.Başka bir şey söylemiyoruz. İnsanların isimleri ve karakteri ile işimiz, yok. Bizim davamız daha nasıl iyi temsil edilebilir. Daha iyi nasıl hizmet gelebilir, biz bunun kaygısındayız.
Cumhurbaşkanlığı seçimi sürecinde bu fazla dillendirilmedi.Çünkü seçimden istenilen sonuç elde edilmişti. Şayet istenilen sonuç elde edilememiş olsaydı o zaman görürdük.
BelTürkHaber: Son olarak neler eklemek istersiniz?
Tümer Emeksiz: Buradan çıkışın yolu şu, Buradan Almanya’daki yetkilileri sağduyuya çağırıyorum. Kendilerine de zaten bunları zaman zaman söyledik. Belçika’daki UETD iyi değil. Anvers,Brüksel, Gent ve digger şehirlerde iyi değil. Ak Parti sempatizanlarını toplayacaklar.Bunların önüne bir sandık kuracaklar. Ve bu sandıktan çıkana da herkes rıza gösterecektir.
BelTürkHaber: Ak Partinin Yurtdışı teşkilatlanmadan sorumlu başkanı milletvekili Metin Külünk’ün UETD Almanya yapılanmasında ne gibi etkisi var?
Tümer Emeksiz: O etkileri ben çok fazla bilemem.Kurumun yanlış yönetildiği kesin de, bunda ne kadar etkileri var onu bilmiyorum. Metin Külünk burada kimlerle kontakta onu da bilmiyorum.Bu güne kadar görüşmedim de, görüştürülmedim de.2 defa UETD Başkanı Süleyman Çelik ile görüştüm. Gerekli ikazlarımı yaptım. Almanya’daki teşkilatlandırmadan sorumlu başkan yardımcısı Köksal Kuş ile görüştüm. Çok iyi niyetli bir insan olarak gördüm, gerekli uyarılarımı kendisine yaptım. Hâla da onun çok dürüst ve gayretli bir insan olduğunu düşünüyorum. Ama bazen de siyasette böyle bir şey dilin burnuna yetmiyor olabilir. İşin aslını da faslında bilemiyorum. Yukarıda neler oluyor, neler bitiyor, ama bizim onlardan toplum olarak beklentimiz Burada doğru, dürüst herksein benimseyeceği insanların görev başına gelebilmesi. Bu saatten sonra da ancak ve ancak seçimle mümkün olabilir. Çünkü bu işin çok fazla dedikodusu oldu. Bu güne kadar Bu isimler hakkında çok fazla spekülasyonlar yapıldı. Çok fazla isimler döndü. Bunun tamamen değişmesi gerekiyor. Ancak bu şekilde durulur ve düzelir. Ümidimizde o dur. Hiç bir şekilde bir yapının tamamen yok olması, mahvolması gibi bir anlam taşımasın. Bizim yaptığımız eleştirlerden nasiplenmek isteyenler nasibini alır. Nasiplenmek istemeyenler de kendileri bilir. Onlarda seöim sonucunda gerekli dersleri alırlar.
BelTürkHaber: Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederiz.
Tümer Emeksiz:Bana böyle bir imkan tanıdığı için BelTürkHaber ailesi’ne ben teşekkür ederim.
 
Haber-Röportaj:Şükrü Sağlam
Yayımlandığı tarih: 6 Oca 2015 @ 18:55  www.belturkhaber.be
RÖPORTAJIN 1. BÖLÜMÜNÜ OKUMAK İÇİN TIKLAYINIZ

Yorum Gönder

0 Yorumlar

Ad Code