Ticker

6/recent/ticker-posts

Ad Code

reklam

BASİR HAMARAT:İDDİALAR ASILSIZ

basirhamarat_uetdSorumlu yayıncılık adına dünden bugüne başında bulunduğu kurum ve kendisi hakkında yapılan tüm eleştirileri telefon görüşmesi gerçekleştirdiğimiz UETD Belçika Başkanı Basir Hamarat’a sorduk. Kendisi sorularımızı tüm samimiyeti ve içtenliği ile cevaplandırdı.
BelTürkHaber : Basir Bey,  Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci'nin Sivil Toplum Kuruluşu temsilcileri ile yapılacak toplantıda ve Başbakan Ahmet Davutoğlu’nun konuşacağı salonun kapısından çevrilen Metin Edeer’e yapılan saygızlığa ne diyorsunuz? Bu Emirdağ'lılara kasten mi yapılıyor?
Basir Hamarat: Öncelikle ilk toplantıda güvenlik görevlisi arkadaşların Metin Bey’i tanımamasından kaynaklanan bir sorun olmuş, aşırı izdihamdan dolayı koltukları kaydırmak istemişler kendisini arayıp özür diledim, helâllik istedim. İkinci olayı ise ilk defa sizden duyuyorum. Böyle bir şey olamaz. Emirdağ’lılara karşı kesinlikle böyle bir şey söz konusu olamaz, içimizde bir sürü arkadaşımız Emirdağlı. Bölgesel Milliyetçilik bizde olamaz. Ben Kars'lıyım ama içimizde Kars'lı yok. Bizim aramızda çalışacak gerçekten devleti için mücadele edecek arkadaşlara yer var. Bizler insanlarımıza görev verirken öncelikle samimiyetine, düzgün bir Ahlak sahibi olmasına bakarız. Sadece 2 genel başkan yardımcılarım Brüksel'de
İsa Taşpınar ve Kadir Çelik kardeşimiz ikiside Emirdağlı.
BelTürkHaber : Geçtiğimiz günlerde teşkilatınızdan ayrılan arkadaşlarınız basın açıklaması düzenlediler, Bizde bu açıklamaları yayınladık. Ancak size ulaşamadığımız için karşı söz hakkı doğduğu için bu konuda bir açıklama yapmak istermisiniz?
Basir Hamarat: Çalışan bir teşkilat olduğu vakit dedikodu devamlı olur, her birine açıklama yapamayız. Çünkü söylenenlerin bir çoğu doğru değil. Ama arkadaşlarımız hakkında kesinlikle hiç bir kötü kelime söylemem. ‘ Ben birlikte çay, kahve içtiğim arkadaşlarıma ihanette bulunamam. Her kim ki bu arkadaşlar hakkında kötü bir söz söylerse bu teşkilat içerisinde olamaz’ şeklinde yönetimimde bulunan arkadaşlara talimat verdim. Bu ayrılan arkadaşlarımızın hepsi aynı yöne gönül vermiş arkadaşlarımız.
BelTürkHaber : Sayın Başkanım, Biz sizin arkadaşlarınız ne açıklama yaptılarsa onu yansıttık. Kendimizden hiç bir şekilde yorum katmadık. Bu yapılan açıklamanın hem ses kaydı, hem de yazılı belgesi elimizde mevcuttur. Üstelik bu açıklama sadece bize değil, diğer 2 arkadaşımızın da olduğu bir toplantıda yapıldı.
Basir Hamarat: Bir açıklama yapılıyor ve itham varsa, karşı tarafa sormadan onu yayınlamak ne kadar doğrudur?
BelTürkHaber : Sayın Başkanım, her konuda açıklama yapacağınız zaman Basın’a ulaşıyorsunuz? Ancak sizinle ilgili bir durum olduğunda açıklama yapmıyorsunuz. Kişisel nedenlerle küsüp, kızıp teşkilattan ayrılan kişiler bir açıklama yapabilir. Biz bunları yansıtmak zorundayız, görmezden gelemeyiz, saklayamayız. Yapılan açıklamalara cevap verilmezse kurum zan altında kalıyor. Biz kişisel çabalarımızla sizlere ulaşıyoruz. Kurumsal manada sizin kendi teşkilatınızın profesyonel olarak bizleri takip etmesi, davet ve açıklamaları düzenlemesi gerekmez mi?
Basir Hamarat: Karşı açıklama yapmış olsaydım arkadaşlar zor durumda kalabilirlerdi. Onlar benim hakkımda yazdılar, açıkladılar, oldu bitti. Yarın unutulacak boş şeyler. Daha önce görev yaptığımız arkadaşlarımızın hiç bir kötü ve yaramazlığı yok. Kişisel manada ilişkilerimiz devam ediyor. Sıkıntıları olan arkadaşlar genel başkanımız Süleyman Çelik ile toplantı yapmak istediler. Kendilerini genel başkanımızla görüştürdüm, hatta belki benim yanımda rahat konuşamazlar diye odadan ayrıldım. Benim üstümdeki herkesle ben bu arkadaşları görüştürdüm. Benim üstümdeki makamlar neye karar verirse biz onu uygularız.
Size yapılan açıklamada 9 şubenin 6'sının görevden alındığını söylüyorlar, 9 şubenin 6’sı görevden ayrılırsa Dünya’da hangi teşkilat ayakta kalabilir? Nasıl böyle bir şey olabilir? Böyle bir durumda beni başta Almanya olmak üzere Türkiye’den anında görevden alırlar. Net olarak söylüyorum şu anda 11 şube tüm hızıyla çalışmalarına devam ediyor. Yapacağımız toplantıya katılıp, kimin yeni, kimin daha önceden görev yaptıklarını sizlere açıklayabilirim.
Size şunu tüm samimiyetimle söyleyebilirim ki; Ben yan gelip yatsam, hiç bir şey yapmasam bu kadar sorun yaşanmazdı. Ne zaman çalışmaya başlıyorsunuz, koşuşturuyorsunuz, bu tür olaylar oluyor. Bana yapılan bir başka eleştiri ise Cumhurbaşkanlığı seçimi sürecinde Türkiye’de olmamdı. Benim İnsani ve Ailevi bir nedenle Türkiye’de olmam gerekiyordu. Bunu benim üstümdeki makamların hepsi biliyordu. Ancak Belçika’daki arkadaşlarımla her dakika irtibatlı bir şekilde çalışıyordum. Ben bunları çıkıpta Basın’ın önünde açıklamaktan utanırım. Bunları da size tüm samimiyetimle anlatıyorum.
BelTürkHaber : Sayın Başkanım, Ben bu konuda  sizin samimiyetinize inanıyorum. Bu konu hakkında bir haber yapacağım. Her hangi bir yanlış anlamaya ihtimal vermemek adına sizin de görüşlerinizi ilk ağızdan almak istedim.
Basir Hamarat: Şu anda ben bu kardeşlerime kesinlikle kötüleyici cümleler sarf edemem. Bunlar çok kolay şeyler. Benim fıtratımda böyle şeyler olmaz. Yapmamaya gayret ediyorum, Yapmıyorum. Siyasetin içindeyiz diye gıybete, dedikodu helallaşmaz biz arkadaşların aleyhinde konuşmayız.
BelTürkHaber : Sayın Başkanım, vermiş olduğunuz bilgiler için çok teşekkür ederiz.
Basir Hamarat: Ben teşekkür ederim. Allaha emanet olun.
Röportaj: Şükrü Sağlam-BelTürkHaber©2015

Yorum Gönder

0 Yorumlar

Ad Code