Ticker

6/recent/ticker-posts

Ad Code

reklam

2016’dan NE BEKLİYORUZ!!!

BelTurkHaber, yaklaşmakta olan yeni yıl dolayısı ile Belçika Türk toplumunun 2016 Yılı’nda Belçika Hükümeti ve Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti’nden beklentileri üzerine vatandaşlarımızın nabzını tuttu. Çalkalantılarla geçen 2015 dan geriye pek iyi şeyler kalmadı. Peki 2016 dan neler bekliyoruz? Neler istiyoruz, neleri istemiyoruz, nelerin sonuçlanması için dilekte bulunuyoruz. İşte bu soruların cevabını bizlerde merak edip, Belçika Türk toplumuna sorduk.
BelTurkHaber : 2016 yılında Belçika’dan Neler Bekliyorsunuz? Türkiye’den Neler Bekliyorsunuz?
Yaşar Tümbaş-Brüksel-Tosed Başkanı : Çok zor ve üzüntülü geçen 2015 yılında yaşananların bir daha tekrarlanmamasını; Belçika Müslüman toplumunun yaşadıkları ülkeye olan bağlılık ve sevgilerini özelikle ön plana alıp,bunu her alanda çekinmeden göstermelerini ; Belçika'ya uyum sağlama konusunda artık istekli ve dinamik girişimlerde bulunmalarını, bu ülkenin yaşantısına ayak uydurmalarını candan diliyor ve temenni ediyorum .
Mehmet Kalaycı-Brüksel-Öğrenci: 1994 İstanbul doğumluyum. Brüksel La Turquaz Öğrenci Derneği Başkan Yardımcısıyım. Bir Üniversite öğrencisi olarak Belçika’dan beklentilerim, mevcut öğrenci haklarının daha da iyileştirilmesini istiyorum. Türkiye’den beklentilerim ise; Bürokrasinin dahada azalmasını istiyorum. Yurtdışında yaşayan bizx öğrencilerin en büyük sorunu olan Askerlik Harçlarının düşürülmesini istiyorum. Pasaportlardan alınan harçların iyileştirilmesine çok sevindik, aynı uygulamayı Askerlik harçlarında da bekliyoruz.
Tekin Deniz-Brüksel-Famis Derneği Müd: 2016 yılı 2015 yılına göre inşallah daha sevgi, barış,kardeşlik dolu bir yıl olur diye ümit etmekteyim. Gerek suriye, gerek dünya2nın bir çok noktasında istenmeyen bir çok olaylar yaşandı. 2016 için hep imitvarız diye düşünüyorum ama; Avrupada çok çeşitli gelişmeler oluyor, bu çaıdan bundan sonraki dönemde bize düşen bu noktada güzelliklere yönelik ne varsa biz elimizden geldiğince biz gayret göstermeye çalışacağız. 2016 yılının tüm insanlığa hayırlar getirmesini diliyorum.
Enes Ulusoy-Brüksel-Öğrenci: 1995 Brüksel doğumluyum. ULB Üniversitesi öğrencisiyim, aynı zamanda La Turquaz Öğrenci Derneği, Akademik işlerden sorumlu Başkan Yardımcısıyım. Benim 2016 yılında Hükümetimizden talebim.Öğrenci haklarının daha fazla korunması, bizlere verilen burs miktarının yükseltilmesini, Aynı zamanda Avrupa ülkeleri arasındaki Erasmus çğrenci değişimi projesinin yaygınlaştırılmasını istiyorum. Türkiye’den beklentilerim ise; daha çok askerlik harçlarının düşürülmesi yönündedir. Biliyorsunuz artık Avrupa’da ekonomik alım gücü eskisi gibi değil. Birde Türkiye’ye gittiğimizde yabancı muamelesi görmememiz en önemli beklentimdir.
Türkan Şevik-Brüksel-Ev Hanımı: Brüksel Saint Josse Ten Noode doğumluyum. Son zamanlarda Belçika’da yaşanan terör alarmı ve güvenlik tedbirleri sebebi ile Belçika’dan önümüzdeki 2016 yılında beklenti içerisinde değilim. Bu yüzden çocuklarımla birlikte Türkiye dönüş yapmayı düşünüyorum. Belçika git gide eski Türkiye’ye dönüyor. Türkiye ise eski Belçika’ya dönüyor. Bence bizim geleceğimiz Türkiye’de.
Metin Edeer-Brüksel-İşadamı: Uzun yıllardır Brüksel’de yaşıyorum. 2016 yılından Beklentilerim konusunda iyimser konuşmak isterdim,ama malasef dünya’nın gidişatı çok kötü. En büyük beklentim, Belçika ekonomisinin eskisi gibi düzelmesidir, ancak eski günlerin geri gelmesinden ümidim yok. Türkiye’de ise hemen yanıbaşımızdaki savaşların en kısa sürede bitmesidir. Türkiyemizin rahat ve huzura kavuşmasını istiyorum.Türkiye inşallah Ortadoğunun parlayan yıldızı olacaktır.
Ali Koç- Brüksel- İHH Belçika Bşk: 1959 Konya Yunak doğumluyum. Beş çocuk Babasıyım. 1973 yılından bu tarafa Belçika’da ikamet ediyorum. Yaş
adığımız Belçika’ya Barış’ın,huzurun tekrar gelmesini, yabancı kökenliler ile Belçikalılar arasında bir ayrımcılık olmadan mutlu şekilde bir yaşam diliyorum. Türkiye doğumlu birisi olarak ta yurtdışında yaşayan vatandaşlara Hükümetin daha çok sahip çıkmasını,yurtdışında yaşayanların isteklerini gözönüne almalarını, Avrupa’da yetişen Türk gençlerininde Türkiye bürokrasisinde değerlendirilmelerini, Yine Türkiyemizde barışın, huzurun,kardeşliğin bir olmasını diliyorum.
Hicran Koçak-Brüksel-Pedagog: Mart 2015 tarihinden itibaren Belçika’da yaşamaya başladım. Hem Belçika, hemde Türkiye için yeni yılın kardeşlik, dostluk ve barış getirmesini diliyorum.
Ali Erkoca-Brüksel-işçi : İnsanlık adına barış hoşgörü ve huzur temmenni ediyorum savaşların olmadığı, çocukların annesiz babasız kalmadığı Kimsenin birbirine etnik kökenlerinden dolayı ayrımcılık yapmadan yaşadığı bir dünya diliyorum.

Adnan Demir-Grimbergen-Futbol Menajeri: Profesyonel futbol menajerliği yapıyorum,aynı zamanda Belçika Trabzonlular Derneği başkanıyım. Belçika’da yaklaşık 35 yıldır varım. Ben Belçika’daki Türk kökenli politikacılara, yüz yüze geldiğimiz Belçika’lı politikacılara sosyal bir devlet olan Belçika’nın geçen zaman içerisinde halkından çok şey aldığını, halkına çok şeyler veremediğini söylüyorum. 2016 yılında bugüne kadar elimizden alınan bu kanuni hakların tekrar iadesini istiyorum. Bu hükümet’ten beklentimizdir. Özellikle de biz Türk kökenli Belçikalılar olarak seçip parlamentolara gönderdiğimiz Türk kökenli milletvekillerinden bu konuda beklentilerimiz var. Daha sonra Eğitim, Ekonomi ve Güvenlik yönünde özellikle son dönemde islomofobik olaylar bizleri oldukça üzüyor.Çünkü Bizler Müslüman-Türk kökenli Belçikalılar olarak bunları hak ettiğimizi düşünmüyorum. Bazı Provakatif eylemlerle halkın tamamını zan altında bırakmak çok kötü bir şey. Bu konuda bizlerde Sivil Toplum kuruluşları olarak üzerimize düşeni yapacağız. Anavatanımız Türkiye’ye yönelik beklentilerimiz ise; Türkiye’nin son yıllardaki istikrarlı atılımının devam etmesini istiyoruz. Türkiye’nin etrafındaki komşuları Suriye ve Irak’ta meydana gelen tehlikeli savaş ve terör eylemleri bizleri üzüyor. Bizler uzakta olsakta ülkemizi yakından takip ediyoruz, Ülkemizi karıştıran, bölmeye çalışan lara karşı kinimiz artıyor. Bizim diğer dünya ülkelerinin vatandaşlarından geri kalan bir tarafımız yok, müslümanlığımızdan gelen sağlam aile yapısı, insanlara samimi davranma, özverili çalışma, ve fedakarca çalışma gibi fazla hasletlerimiz var. Bu yüzden Türkiyemizin iyi gidişatını destekliyoruz.

Şukufe-Entel Gurbetçi: 90 larda bir çocukken 2015 de uçan arabalar gömeyi bekliyordum. 2015 im durakta otobüs beklemekle geçti. O yüzden beklentiyi yüksek tutmamak gerektiğini düşünüyorum. Rus turistler Tr den elini eteğini çekecekmiş diyorlar. Belek te 100 tl ye tatil yapmayı bekliyorum mesela. Hem kişisel gelişimciler beklersen gelmez gidip alman gerekiyor diyorlar. Rahmetli anneannemde hele bi gelsin o zaman düşünürüz derdi. Burdan tümevarım yaparsak ; 2016 nın sıfırını atıp, diğer rakamları toplarsak 9 eder. Topla 9 ile 36 yı, kaç etti, 47. 2016 mhp nin 47. yılıdır ve bu hala bir tesadüf olamaz. smile ifade simgesi .. Herkese gülümsemelerle dolu bir yıl diliyorum. Sevgiler..
RÖPORTAJ: Şükrü Sağlam-BelTurkHaber©2015
 

Yorum Gönder

0 Yorumlar

Ad Code