Avrupa Birliği Bakanı ve Baş müzakereci Büyükelçi Volkan Bozkır, Bugün
Brüksel’de AB Büyükelçilik toplantı salonunda ulusal ve yerel basın
mensuplarının katıldığı basın toplantısında Türkiye’nin yeni AB
stratejisinin 3. ana bölümünü oluşturan yeni AB İletişim stratejisini
kamuoyuna açıkladı.
30 Eylül 2014 tarihli Bakanlar Kurulu
toplantısında sunulan “Avrupa Birliği İletişim Stratejisi”, “Türkiye’nin
Yeni Avrupa Birliği Stratejisinin üçüncü ayağını oluşturmaktadır.
AB bakanı Bozkır, Türkiye’ye ilişkin doğru resme bakılması ve Türkiye
ile AB kamuoylarında Türkiye’nin AB üyeliğine desteğin artırılması
amacıyla hazırlanan İletişim Stratejisi’nin yurt içi ve yurt dışı olmak
üzere iki boyutu bulunduğunu söyledi.
İletişim Stratejisi’nin yurt
içi iletişim boyutu, halkımızın AB’ye katılım sürecinin ülkemiz için bir
çağdaşlaşma ve demokratikleşme projesi olduğuna ve her alanda yaşam
standartlarını yükselteceğine ilişkin inancını güçlendirmeyi ve
reformlara olan desteğini artırmayı hedeflediğinin altını çizen Avrupa
Birliği Bakanı ve Baş müzakereci Büyükelçi Volkan Bozkır, İletişim
Stratejisi’nin yurt dışı boyutunun ise, AB kamuoyunda ülkemize ilişkin
olgu ile algının örtüşmesini sağlamayı, karşılıklı güveni yeniden
oluşturmayı ve AB sürecindeki kararlılık, özgüven ve samimiyetimizi ön
plana çıkarmayı amaçladığını ifade etti.
AB bakanı Bozkır, “
İletişim Stratejisi’nin temel hedef kitlesini Türk ve AB vatandaşları
oluşturmaktadır. Uluslar arası, ulusal ve yerel kuruluşlar, sivil
toplum, üniversiteler, iş dünyası, medya ve siyasi aktörler bu süreçteki
birincil paydaşlar olacaktır.” Dedi.
AB bakanı Bozkır basın
toplantısının sonunda İletişim Stratejisi toplumun bütün kesimlerinin
görüşleri alınarak zenginleştirilecek, kısa ve orta vadeli öncelikler
çerçevesinde katılımcı bir anlayış ile uygulanacağını belirterek; Basın
mensuplarının sorularını cevaplandırdı.
Basın toplantısı Avrupa
Birliği Bakanlığı tarafından hazırlanan “Türkiye’nin Yeni Avrupa Birliği
İletişim Stratejisini anlatan video gösterisi ile son buldu.
0 Yorumlar