Ticker

6/recent/ticker-posts

Ad Code

reklam

BAKAN BOZKIR,TÜRKİYE'NİN YENİ AB İLETİŞİM STARTEJİSİNİ AÇIKLADI

Avrupa Birliği Bakanı ve Baş müzakereci Büyükelçi Volkan Bozkır, Bugün Brüksel’de AB Büyükelçilik toplantı salonunda ulusal ve yerel basın mensuplarının katıldığı basın toplantısında Türkiye’nin yeni AB stratejisinin 3. ana bölümünü oluşturan yeni AB İletişim stratejisini kamuoyuna açıkladı.
30 Eylül 2014 tarihli Bakanlar Kurulu toplantısında sunulan “Avrupa Birliği İletişim Stratejisi”, “Türkiye’nin Yeni Avrupa Birliği Stratejisinin üçüncü ayağını oluşturmaktadır.
AB bakanı Bozkır, Türkiye’ye ilişkin doğru resme bakılması ve Türkiye ile AB kamuoylarında Türkiye’nin AB üyeliğine desteğin artırılması amacıyla hazırlanan İletişim Stratejisi’nin yurt içi ve yurt dışı olmak üzere iki boyutu bulunduğunu söyledi.
İletişim Stratejisi’nin yurt içi iletişim boyutu, halkımızın AB’ye katılım sürecinin ülkemiz için bir çağdaşlaşma ve demokratikleşme projesi olduğuna ve her alanda yaşam standartlarını yükselteceğine ilişkin inancını güçlendirmeyi ve reformlara olan desteğini artırmayı hedeflediğinin altını çizen Avrupa Birliği Bakanı ve Baş müzakereci Büyükelçi Volkan Bozkır, İletişim Stratejisi’nin yurt dışı boyutunun ise, AB kamuoyunda ülkemize ilişkin olgu ile algının örtüşmesini sağlamayı, karşılıklı güveni yeniden oluşturmayı ve AB sürecindeki kararlılık, özgüven ve samimiyetimizi ön plana çıkarmayı amaçladığını ifade etti.
AB bakanı Bozkır, “ İletişim Stratejisi’nin temel hedef kitlesini Türk ve AB vatandaşları oluşturmaktadır. Uluslar arası, ulusal ve yerel kuruluşlar, sivil toplum, üniversiteler, iş dünyası, medya ve siyasi aktörler bu süreçteki birincil paydaşlar olacaktır.” Dedi.
AB bakanı Bozkır basın toplantısının sonunda İletişim Stratejisi toplumun bütün kesimlerinin görüşleri alınarak zenginleştirilecek, kısa ve orta vadeli öncelikler çerçevesinde katılımcı bir anlayış ile uygulanacağını belirterek; Basın mensuplarının sorularını cevaplandırdı.
Basın toplantısı Avrupa Birliği Bakanlığı tarafından hazırlanan “Türkiye’nin Yeni Avrupa Birliği İletişim Stratejisini anlatan video gösterisi ile son buldu.

Yorum Gönder

0 Yorumlar

Ad Code